Ahad, Oktober 18, 2009

Taklimat Koperasi Di USIA Bahagian Keningau

Pada 18hb Oktober 2009, Koperasi USIA Berhad telah mengadakan satu taklimat keahlian atas undangan ahli-ahli USIA Bahagian Keningau. Taklimat ini diadakan di Kampung Bayangan, Keningau. Taklimat ini diadakan adalah bertujuan untuk memperkenalkan kepada ahli-ahli USIA Keningau tentang penubuhan Koperasi ini seterusnya berhasrat untuk menarik minat mereka untuk mengikuti dan mendaftarkan diri sebagai ahli Koperasi USIA Berhad.

Majlis dimulakan dengan ucapan doa seterusnya ucapan alu-aluan daripada Ketua USIA Bahagian Keningau, Encik Kaipin Rosmin. Seterusnya majlis diteruskan dengan penerangan ringkas tentang Koperasi ini oleh Encik Talib Anib selaku Pegawai Operasi. Untuk menambahkan lagi faedah para hadirin yang hadir, satu taklimat mengenai Industri Gaharu dan Penanaman Gaharu telahpun disampaikan oleh Pegawai Agronomis Koperasi iaitu Encik Pg.Mohammad Norshobri Baharun. Taklimat ini bertujuan untuk memberikan bayangan awal berkenaan industri gaharu yang berpotensi amat besar untuk ahli-ahli koperasi berkecimpung dalam bidang ini.

Setelah itu, sesi disambung di bilik mesyuarat serbaguna untuk sesi soal jawab. Taklimat kali ini berjaya menarik minat ahli-ahli USIA Bahagian Keningau seterusnya menarik mereka untuk mendaftarkan diri menjadi ahli Koperasi ini.

Majlis diakhiri pada jam 4 petang.


































Tiada ulasan: