Rabu, Oktober 21, 2009

Majlis Menandatangani Perjanjian Persefahaman (MOU) Antara Koperasi USIA Bhd dengan Aeroswift Consultancy Sdn. Bhd.



Pada 6hb September 2009, satu Majlis Menandatangani Perjanjian Persefahaman (MOU) antara Koperasi USIA Bhd dengan Aeroswift Consultancy Sdn. Bhd telah berlangsung di Bangunan Ibu Pejabat USIA, Kota Kinabalu.

Majlis tersebut disaksikan oleh Yang Dipertua USIA Tun Sakaran Dandai dan dihadiri oleh pegawai-pegawai USIA dan Koperasi USIA Bhd, serta orang awam. Majlis yang bermula pada pukul 10pagi itu dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Pengerusi Koperasi USIA Bhd, Tuan Haji Ariffin Sani dan seterusnya taklimat mengenai Penternakan Burung Walet oleh wakil daripada Aeroswift Consultancy Sdn. Bhd, Encik Khairil Sani Wong Abdullah.

Dalam taklimat tersebut, beliau menerangkan sedikit sebanyak tentang Penternakan Burung Walet untuk mendapatkan sarangnya serta perkembangan industri tersebut di Malaysia mahupun di peringkat antarabangsa.

Aeroswift Sdn. Bhd sempat menayangkan tayangan video singkat yang memaparkan langkah-langkah yang terlibat dalam perusahaan sarang burung walet dan bagaimana Syarikat mereka membekalkan khidmat runding serta prosedur-prosedur yang terlibat dalam pembinaan rumah burung walet tersebut. Beberapa pertanyaan daripada hadirin turut diajukan kepada pihak Aeroswift Sdn Bhd. Ini menunjukkan minat di kalangan hadirin yang hadir dalam menternak seterusnya mendapatkan sarang burung walet untuk didagangkan.

Selepas taklimat disampaikan, Majlis Menandatangi Perjanjian Persefahaman disempurnakan di hadapan yang Dipertua USIA, Yang Berbahagia, Tun Sakaran Dandai, diantara Koperasi USIA Bhd yang diwakili oleh Tuan Haji Ariffin Sani dan disaksikan oleh Datuk Abdullah Hussin, sementara Aeroswift Consultancy Sdn. Bhd yang diwakili oleh Encik Khairil Sani Wong Abdullah dan disaksikan oleh Dato' Wan Zahari Hassan.

Dengan termeterainya Perjanjian Persefahaman ini, diharapkan ahli-ahli Koperasi USIA Bhd dapat mengambil langkah-langkah susulan yang bijak untuk melibatkan diri dalam industri pemprosesan dan penternakan burung walet ini.







Kedatangan YDP USIA, Tun Sakaran Dandai disambut oleh Setiausaha Agung USIA,
Datuk Abdullah Hussin.


Kedatangan Tun Sakaran Dandai disambut mesra oleh para hadirin yang hadir.


Barisan Pegawai-pegawai USIA dan tetamu kehormat.
Ucapan alu-aluan oleh Pengerusi Koperasi USIA Bhd, Tuan HAji Ariffin Sani.


Taklimat daripada wakil Aeroswift Consultancy Sdn. Bhd, Encik Khairil Sani Wong Abdullah.


Antara tetamu-tetamu yang hadir.

Majlis Menandatangai Perjanjian Persefahaman (MOU) disempurnakan.


YDP USIA sedang berbincang dengan Pegawai-pegawai USIA.





Upacara penyampaian cenderahati daripada USIA kepada Aeroswift Consultancy Sdn. Bhd.
























YDP USIA sedang beramah mesra dengan para tetamu yang hadir.

Tiada ulasan: